»Gozd je mir.

Gozd je tišina, pospremljena z zvoki vsemira in narave.

Gozd je vonj. Gozd je dih.

Gozd je nešteto bitij.«

V posebnem programu smo v tednu pred velikonočnimi prazniki tudi spoznali, kaj vse nam gozd poleg omenjenih stvari tudi ponuja. Beseda je v glavnem tekla o lesu ter njegovi številni uporabnosti. Na velikem ekranu smo si ogledali nekaj raznovrstnih posnetkov, in sicer podiranje dreves, spravilo lesu, žaganje hlodov na žagi, obdelava lesu v mizarskih delavnicah, različno pohištvo izdelano iz lesu, priprava drv ipd. Spoznali smo nekaj pripomočkov, s katerimi lahko obdelujemo les. Nato pa smo se sami lotili dela. Že prejšnji dan sem z motorno žago nažagal nekaj različnih oblik in debelin iz tanjših in debelejših polen. Na žalost sem našel enega izmed trših lesov (hrast) in se precej namučil pri žaganju. Mogoče pa tudi veriga ni bila najbolje nabrušena. Ampak ni pomembno, glavno je bilo, da mi je uspelo pripraviti material. Vsak učenec si je izbral svoj kos lesu in se najprej preizkusil v brušenju s smirkovim papirjem. Kot se spodobi za veliko noč, sem pripravil nekaj kosov, katerih oblika je spominjala na jajca in vsakdo je narisal vzorce po svoji presoji in jih nato s pirografom tudi vžgal. Podobno smo iz lesu naredili še zajčje glave, na katere smo s pirografom vžgali oči, nos, smrček, zobe ipd. Če bi v tistem trenutku kdo vstopil v razred, bi gotovo pomislil, da se je poleg koronskih pravil in zakonov, spremenil tudi kadilski zakon, tako smo imeli vse zakajeno. Ampak vse je bilo le posledica brušenja in žganja v les s pirografi. Tudi to smo z intenzivnim zračenjem prostora rešili. Sledilo je še sestavljanje zajcev, pri čemer smo si pomagali z vrtalnikom in svedri ter vijaki različnih dimenzij. Naši zajci ter jajca so bili tako lepi, da so se za en dober dan postavili na ogled na stopnišče pred šolo. Razen enega zlomljenega svedra in skrhane verige motorne žage ni bilo nobene druge škode. Tudi mi smo jo odnesli brez poškodb pri delu, čeprav so se pri uporabi pirografa pojavila celo ideje, da bi drug drugemu izdelali kakšen tatu na roko ipd. Do realizacije le tega k sreči ni prišlo.

David Stergar, razrednik PP B

Ogled fotografij (klik).

(Skupno 66 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost